Yararlı Bilgiler

Kullanıcı girişi

Gezinti

habershop.com

haber bilgi deposu

"Çayı üflemeden içmeyin"

Submitted by Bayram on Cum, 03/27/2009 - 11:39

Times gazetesindeki haberde bilim adamlarının yeni bir uyarısına yer veriliyor: "Çayı fazla sıcak içmeyin."

SABAH-"Taze demlenmiş çaydan ilk yudumunuzu almak için yanıp tutuşuyor olabilirsiniz. Ancak sadece 5 dakika sabretmek hayatınızı kurtarabilir. Araştırmacılar içecekleri aşırı sıcak içme alışkanlığının özefagus yani yemek borusu kanseri ile bağlantılı olabileceğini ortaya koydu." "Buna göre çayı 70 dereceden sıcak içmek, bu hastalığa yakalanma riskini 8 kat arttırabiliyor."

"Yemek borusu kanserine Avrupa ve Amerika’da genelde sigara ve alkol tüketimi neden oluyor. Ancak tıp dergisi British Medical Journal’da yayımlanan araştırma, içki ve sigara tüketiminin çok düşük olduğu İran’ın kuzeyinde de, bu hastalığın çok sık görüldüğünü ortaya koyuyor. Bu bölgedeki insanların çayı çok sıcak içtikleri saptanmış."

Destekleyenler


Yönetim Paneli

en özel gün hediyesi